Wat is jouw doel op social media?

Posted by | May 30, 2014 | Engagement @nl | No Comments

Woensdag 21 mei stonden ruim 2100 online professionals op het Damrak in de rij om in de Beurs van Berlage het Digital Marketing Live! Event bij te wonen. Bij de Ronde Tafel van Bob Christiaanse over real time engagement ging het onder andere over wat je  doel is op social media.

  • Kennis delen
  • Positieve buzz creëren
  • Negatieve buzz voorkomen
  • Loyaliteit creëren, zodat klanten blijven
  • Conversie realiseren

Wat is jouw doel op social media?

In de praktijk hangt dat af van het soort bedrijf waar je voor werkt, of het gaat om B2B of B2C en in welke fase het social media beleid is zo valt te beluisteren bij onze gasten. De vraag of je als bedrijf alleen luistert of converseert op social media werd nog regelmatig beantwoord met luisteren. Voor de converseerders onder ons een paar voorbeelden van tweets met de vraag: wat vind je hiervan? Zou je reageren en zo ja, hoe dan? Stelling_1_Bob De reacties aan tafel variëren van “grappig” en “zou ik ook doen” tot “dit is te moeilijk”, “je ziet niet gelijk waar het om gaat” en “heeft diegene niet genoeg te doen?” Toch wordt humor wel gezien als een goede manier om te reageren. Stelling_2_BobDeze reactie krijgt unaniem bijval. Een goede manier om te reageren vinden onze gasten. Maar wat doe je met dit bericht? Stelling_3_BobDit voorbeeld wordt als lastig ervaren. Zeker de helft van onze gasten vindt dat je hier niet op moet reageren. Omdat het een bericht over jouw bedrijf of merk is buiten jouw kanalen. Als je er wel op reageert, dan zul je goed moet beseffen dat je er niet met 1 bericht bent. De vierde Ronde Tafel eindigt met een tip van 1 van onze gasten: “Zorg dat marketing voelt als service! Gebruik CRM en zorg dat je inspanningen relevant zijn. Weet met wie je praat.” Mooie afsluiting van een geslaagde ochtend. De hele presentatie van de Ronde Tafel vind je hier 

Leave a Reply