Wat is de toegevoegde waarde van social CRM?

Posted by | July 08, 2014 | Engagement @nl | No Comments
Social_data_blog_Bob_080714

Al jaren worden klantgegevens verzameld om beter inzicht te krijgen in het gedrag van klanten. Dit wordt vaak opgeslagen in een centraal CRM-systeem om te zorgen dat de data gestructureerd bewaard worden zodat er vervolgens analyses kunnen worden gemaakt. Nu we via social media dagelijks uitingen voorbij zien komen van consumenten ligt er een grote uitdaging voor CRM-managers. Als bedrijf kun je je voordeel doen met social CRM-data en je klanten beter bedienen.

Maar hoe zorg je er voor dat je deze data zo opbouwt dat je er echt wat aan hebt?

Social media is een van de kanalen die marketeers gebruiken om consumenten te bereiken. Maar waar (nog) niet alle marketeers zich van bewust zijn, is dat consumenten social media steeds meer gebruiken om het bedrijf te bereiken. Hierin schuilt het belang van het op juiste wijze ordenen van de gegevens die uit – of beter gezegd – in je social mediakanalen zitten. Om deze gegevens te ordenen moet je eerst de gegevens op de juiste plaats verzamelen. Maar waar is dat? Lees meer op het Marketingfactsblog waar het artikel verscheen.

Leave a Reply