Van 1 naar 25 servers in 4 jaar

Posted by | October 20, 2014 | News @nl | No Comments
Big split

Er was eens een idee en een prototype. Het was in maart 2010 dat een jongeman samen met zijn vrouw van Argentinië naar Delft verhuisde omdat zij een baan had geaccepteerd aan de Universiteit van Delft. Nu was hij op zoek naar een baan als developer en om de hoek van hun appartementencomplex vond hij een start up. Zij vroegen hem of hij hun idee aan de praat kon krijgen in 4 maanden. “Tuurlijk” zei hij en zo was ons social media management platform geboren.

Van 1 naar 25 servers in 4 jaar: hoe wij omgaan met explosieve groei van data

In augustus 2010 verwelkomde Media Injection haar eerste klant: Bol.com. 2 Processoren en 4 gigabyte RAM waren genoeg om het platform in de lucht te houden. Echter, binnen 6 maanden huurden we een tweede server. Het aantal klanten en de hoeveelheid data van onze klanten groeide zo snel dat besloten werd om met een aparte webserver te gaan werken. In aanvang werkten we vooral aan de verbetering van ons platform. Maar al snel werd duidelijk dat we ook aan de slag moesten met het toekomst bestendig maken van het platform. Dus gingen we op zoek naar een structurele oplossing om blijvend snel groeiende hoeveelheden data te kunnen verwerken.

De kracht en het innovatieve karakter van ons platform zorgden ervoor dat we in gestaag tempo meer klanten welkom mochten heten. Een ervan was The Voice of Holland en die zorgde voor een nieuwe vloedgolf aan data. In de hierop volgende maanden groeiden we van 2 servers naar 10 en verdrievoudigden we in aantal werknemers. Werkten we voorheen met virtuele servers, nu werd het hoog tijd om eigen servers te hebben. Zo gezegd, zo gedaan: we voegden nog 15 servers toe en zo kwam het totaal op 25.

Alleen maar servers kopen om grote datastromen aan te kunnen is niet genoeg, dus begon de jongeman uit Argentinië, die nu ons hoofd development is, een project genaamd “The Big Split”. Ons team van ontwikkelaars maakte ons platform gereed voor de toekomst, klaar om grote hoeveelheden data snel te verwerken en op te slaan.

Want onze klanten krijgen gemiddeld op een werkdag

  • 473 comments en replies (alle kanalen)
  • 5160 likes

Onze klanten publiceren zelf op een werkdag gemiddeld

  • 456 comments en replies
  • 1334 berichten (alle kanalen).

Deze cijfers zijn

  • Per dag
  • Gemiddeld

en

  • Ze groeien!

Deze gemiddelden zullen blijven groeien en daarom groeit Media Injection mee.

Infographic 4 jaar MIWil je meer weten over ons krachtige social media management platform? Vraag dan een gratis demo aan.

Bron afbeelding: Flickr (Cam Knows)

Leave a Reply