Media Injection lanceert het Overall Dashboard

Posted by | March 03, 2016 | Monitoring | No Comments
Overall dashboard

Meten is weten, maar hoe krijg je als organisatie met meerdere merken, en/of gevestigd in meerdere landen, snel inzicht in alle social media activiteiten rondom je organisatie? Media Injection, specialist in social media management & metrics, lanceert het Overall Dashboard.

“We merken dat veel bedrijven zich inmiddels hebben gevestigd op social media, een fanbase hebben opgebouwd en zich nu vooral focussen op de eigen kanalen en de prestaties daarvan. Waar voorheen gekeken werd naar de aanwezigheid van een organisatie op social media en het effect daarvan, wordt nu gekeken naar de prestaties van eigen kanalen,” aldus Bob Christiaanse.

De afgelopen tijd zijn er vanuit organisaties steeds meer vragen gekomen met betrekking tot de performance van de gehele organisatie op social media. Niet alleen vanuit een monitoring perspectief, maar veel verder: de proactieve sfeer van social media. Daarbij wordt niet alleen gevraagd om de prestaties van bijvoorbeeld 1 bericht, 1 campagne of 1 netwerk, maar om een volledig overzicht van de prestaties van de organisatie.

Om die reden heeft Media Injection in samenwerking met een aantal partners die multi-brand en/of multi-national zijn een dashboard ontwikkeld. In dit dashboard wordt overzicht gegenereerd voor zowel management niveau als alle andere niveaus binnen de organisatie. Hierdoor worden er op een snelle, overzichtelijke en visueel aantrekkelijke manier allerlei verschillende KPI’s gerapporteerd.

Het complete overzicht is de toegevoegde waarde van het Overall Dashboard volgens Bob Christiaanse, Head of Clients Services.

“We merken dat dit dashboard breed gedragen wordt binnen organisaties. Het is niet alleen een goede en makkelijke manier om te rapporteren, maar ook de perfecte manier om een leereffect te creëren tussen de verschillende brands, titels of zelfs landen. De dashboards geven iedereen realtime inzage en versnellen daarmee de informatie uitwisseling binnen een organisatie. Juist dat laatste is erg belangrijk om succesvol te worden.”

Het artikel is ook op Emerce verschenen.

Het Overall Dashbord van Media Injection

Media Injection Overall Dashboard