Media Injection breidt haar sentiment analyse uit met Emoticons

Posted by | February 19, 2016 | Engagement @nl | No Comments
Sentiment analyse

Media Injection, specialist in social media metrics & management, breidt haar sentiment analyse uit met emoticons. Eerder al werden een select aantal emoticons van bepaalde posts binnengehaald in de streams, maar vanaf nu worden de emoticons geanalyseerd en meegenomen in de algehele sentiment analyse, zowel op bron- als op bericht niveau. Deze extra vorm van sentiment analyse is per direct voor alle netwerken beschikbaar in het platform. Media Injection is vanaf nu altijd up-to-date en voorzien van de nieuwste emoticons. Ook kan in het opstellen van een nieuwe bericht emoticons worden meegenomen.

Door de toevoeging van emoticons wordt er ingehaakt op de toename van klantcontact op kanalen zoals WhatsApp, waarbij het zeer gebruikelijk is om de boodschap kracht bij te zetten door het gebruik van een emoticon. Ironie en sarcasme zijn altijd moeilijk te duiden geweest, maar door de toevoeging van emoticons zijn we opnieuw een stapje dichterbij om het sentiment zo nauwkeurig mogelijk te kunnen duiden. Met name op het gebied van webcare, waarbij er een analyse gemaakt moet worden van een klein stuk tekst, is dit echt een aanvulling.

“Het is essentieel dat een webcare agent door middel van ons platform snel inzicht krijgt in de essentie van de boodschap. De vraag of opmerking kan beter behandeld worden met als gevolg een betere beleving van de klant, kortere gesprekken en betere responstijden”. Volgens CEO Achmed Awad zit hierin de toegevoegde waarde.