Media Injection breidt haar analyse suite uit met Prediction Analytics

Posted by | February 22, 2016 | Analytics @nl | No Comments
Prediction analytics

Media Injection, specialist in social media metrics & management, breidt haar analyse suite uit met Prediction Analytics. Deze Prediction Analytics brengt succesratio’s en levenscycli van social media-berichten in kaart en zijn voor alle netwerken beschikbaar.

Prediction Analytics van Media Injection stelt de marketeer in staat om snelle, simpele en heldere rapportages op te stellen om de belanghebbenden binnen de organisatie te informeren over de te verwachte status van een post/social media-campagne of het effect hiervan. Denk hierbij aan de verwachting van drukte bij webcare door het lanceren van een marketing campagne of het afstemmen van het advertentie budget op het verwachte bereik van de organische content.

De analysemogelijkheid helpt vast te stellen welke social media-content het meest effectief is en wat de beste timing is om optimale likes, shares, views, comments en retweets te genereren. Door inzicht te geven in de verwachte levenscyclus van posts wordt duidelijk welke berichten het op welke social media goed gaan doen en op welke momenten de community actief zal worden. Op grond hiervan kan de online marketeer beter bepalen hoe de content van de volgende posts eruit moet zien en de informatie beter afstemmen op de doelgroep.

“Social media heeft invloed op de gehele organisatie. Het is aangetoond dat de marketing activiteiten direct verband houden met druk op webcare. Met de rapportages van Prediction Analytics kunnen de afdelingen elkaar op de hoogte brengen op voorhand.” Met name hierin zit volgens CEO Achmed Awad de toegevoegde waarde. “De te verwachte drukte is nu te kwantificeren. De webcare afdeling kon eerder altijd al toegang krijgen tot de content kalender, maar nu kunnen ze ook het effect meenemen in de eigen planning en hier eventueel resources voor aanwenden.”