Hartverwarmend engagement live: van het Ronald McDonald Kinderfonds kunnen we allemaal leren

Posted by | November 10, 2014 | News @nl | No Comments
Blog - Ronald McDonald Kinderfonds

Op deze stralende woensdagmorgen doet een aardige dame de deur van het VUmc Ronald McDonald Huis voor ons open. Om 10 uur worden we verwacht voor de ondertekening van het eerste sponsorcontract van Media Injection: Kinderfonds gaat de aanstaande drie jaar ons social mediaplatform gebruiken om meer en effectiever social media in te zetten om hun doelstelling te realiseren.

Marja van Bijsterveldt is sinds een jaar directeur van Ronald McDonald Kinderfonds en wil eerst alles weten van Media Injection. Wij vragen haar het hemd van het lijf over Kinderfonds en dan is het tijd om handtekeningen te zetten.Logo Kinderfonds

Hartverwarmend engagement live: van het Ronald McDonald Kinderfonds kunnen we allemaal leren

De Ronald McDonald Huizen draaien 100% op donaties en er komt geen euro subsidie aan te pas. Bij de rondleiding door het huis blijkt hoe dat in de praktijk werkt. Er zijn een aantal hele grote sponsoren, zoals McDonalds en Coca Cola, het jaarlijkse gala zorgt voor veel publiciteit en opbrengsten net als het fietsfestijn Homeride. Minstens zo leuk zijn de verhalen over de kleine (lokale) sponsors. Die bieden vaak hulp in natura. Zo heeft iemand het Ronald McDonald Huis VUmc  recent waspoeder voor een heel jaar cadeau gedaan, zijn ze nog op zoek naar een tosti-ijzer (is net stuk gegaan) en worden de ramen eens per kwartaal gelapt voor nop door een lokaal schoonmaakbedrijf. Om het Huis draaiende te houden, kunnen ze rekenen op 100 vrijwilligers.

De medewerkers en die vrijwilligers zijn zeer betrokken bij het reilen en zeilen van een Ronald McDonald Huis. Dat geeft een bijzondere energie in een logeerhuis waar de emoties kunnen oplopen. De mensen die er logeren zijn ouders van vaak ernstig zieke kinderen. Bij het weggaan zijn we geraakt door de verhalen, de aandacht voor mensen, maar ook door de trots en dankbaarheid die in het huis voelbaar is. Trots van alle medewerkers en vrijwilligers voor wat ze kunnen betekenen voor anderen en dankbaarheid van de ouders die een luisterend oor vinden en dichtbij hun zieke kind kunnen zijn. Die ouders en familieleden willen vaak iets terug doen. Zo was er een tante die bij dr Oetker werkt en op het idee kwam om een doos vol met bakspullen van dr Oetker te geven.  Zie hier engagement in optima forma: ambassadeurs in real life!

Ronald McDonald Kinderfonds en social media

Een van de doelstellingen van Kinderfonds op online marketinggebied is om het aantal huizen dat actief is op social media uit te breiden. Social media biedt de gelegenheid om de verhalen achter de medische dossiers te delen met de buitenwereld. Verhalen met een lach en een traan. Door die verhalen te vertellen kan Kinderfonds een grote schare (online) ambassadeurs op bouwen. Daar gaan we ze de aanstaande jaren graag bij helpen. Voor ons een eer om dit goede doel te kunnen helpen. En van het samen delen en elkaar  (verder) helpen kunnen wij weer leren.

Meer informatie over vrijwilliger worden: Klik hier

Heb je een tosti-ijzer over? Dan kun je mensen hier heel blij mee maken:
Ronald McDonald Huis VUmc Amsterdam
Amstelveenseweg 627
1081 JD AMSTERDAM
vumc@ronaldmcdonaldhuis.nl

Meer weten over Ronald McDonald Kinderfonds: Klik hier en  over de Amerikaanse moederorganisatie: Klik hier

Leave a Reply