De (ongelofelijke) kracht van social media

Posted by | June 26, 2014 | Engagement @nl | No Comments
logo538

Radio 538 zette donderdag 19 juni ’14 een bericht op hun Facebook-pagina om 09.48 uur. Hieronder zie je wat actualiteit kan doen met een post: bijna 3 miljoen views, veel engagement (zie alle reacties op hun post op de Facebook pagina van Radio 538) en 600.000 clicks! Oftewel, 1 op de 5 mensen die dit bericht in hun timeline zag, heeft doorgeklikt op de link die 538 heeft meegestuurd in het bericht. En dat binnen 10 uur nadat het bericht is geplaatst. Aanvankelijk gebeurde er niet veel met de post, maar dat kwam door een wereldwijde Facebookstoring. Na ongeveer een half uur nam de aandacht ervoor een hoge vlucht en bleef de post actief met een dip rond etenstijd. Daarna groeide de aandacht weer snel tot de grootste piek rond 19.00 uur. Voor de zekerheid: zonder enige vorm van sponsoring. 538 meest succesvolle post Met een click through rate van bijna 22% zorgt dit bericht voor een mediawaarde van ruim 440.000 euro! Mediawaarde, ook wel Engagement Value, biedt inzicht in wat jouw social berichten precies waard zijn en hoe likes, clicks, views bijdragen aan deze waarde. De Mediawaarde geeft een indicatie van wat het had gekost als je dit bereik en deze engagement via een ander kanaal had moeten inkopen.
Zo werd dit bericht van Radio538 de best bekeken post ever in ons platform!

Engagement_valuationn

Noot: deze formule is samen met Omnicon en Isobar ontwikkeld en gebaseerd op bestaande mediawaarden (van een click, een banner, een view enz). 

 

Leave a Reply