Nieuwe contentkalender

Hier is jouw nieuwe content kalender

Posted by | Engagement @nl | No Comments

Vanaf het begin van ons platform is de content kalender het centrale punt bij het publiceren van berichten. In de loop van de tijd is het aantal nieuwe netwerken toegenomen net als de hoeveelheid verschillende projecten. Daarnaast werden ieder jaar grotere aantallen berichten ingepland en gepubliceerd. Steeds vaker zijn meerdere mensen samen verantwoordelijk voor het monitoren en publiceren. Zo werd de content kalender steeds belangrijker, niet alleen voor de contentplanning maar ook voor het managen van de workflow.

De hoogste tijd om de content kalender onder de loep te nemen. Het doel was om vernieuwingen door te voeren die publiceren nog efficiënter en gebruikersvriendelijker zouden maken. Onze developers hebben daarbij feedback en vragen van onze klanten verwerkt in het ontwerp. Dus hier is jouw nieuwe content kalender! Read More

Social_data_blog_Bob_080714

Wat is de toegevoegde waarde van social CRM?

Posted by | Engagement @nl | No Comments

Al jaren worden klantgegevens verzameld om beter inzicht te krijgen in het gedrag van klanten. Dit wordt vaak opgeslagen in een centraal CRM-systeem om te zorgen dat de data gestructureerd bewaard worden zodat er vervolgens analyses kunnen worden gemaakt. Nu we via social media dagelijks uitingen voorbij zien komen van consumenten ligt er een grote uitdaging voor CRM-managers. Als bedrijf kun je je voordeel doen met social CRM-data en je klanten beter bedienen. Read More

blog-verhuisd naar fb

Het social network van de toekomst is vooral vluchtig

Posted by | Engagement @nl | No Comments

Lange tijd was Nederland op de wereldwijde kaart van dominante sociale netwerken Hyves-oranje gekleurd. Vrijwel heel Europa en grote delen van de rest van de wereld kleurden Facebook-blauw, maar Nederland bleef oranje. Hyves was voor Nederlandse begrippen een hele grote website: in 2010 hadden 9,1 miljoen Nederlanders een account bij Hyves. Maar waarom wilden we niet langer gebruik maken van Hyves en ging het ten onder? Read More

vkontakte_blog

VKontakte: wat kan een blik naar het oosten opleveren?

Posted by | Engagement @nl | No Comments

Van een van onze klanten kwam de vraag of we ons platform konden aansluiten op VKontakte (VK), het Russische social network. Voor ons developmentteam reden om op zoek te gaan naar de API (application programming interface) van VK om te zien

  • wat de API toestaat aan uitwisseling van gegevens,
  • wat relevant is voor ons platform, en om
  • toestemming te krijgen om gegevens uit te wisselen. Read More
logo538

De (ongelofelijke) kracht van social media

Posted by | Engagement @nl | No Comments

Radio 538 zette donderdag 19 juni ’14 een bericht op hun Facebook-pagina om 09.48 uur. Hieronder zie je wat actualiteit kan doen met een post: bijna 3 miljoen views, veel engagement (zie alle reacties op hun post op de Facebook pagina van Radio 538) en 600.000 clicks! Oftewel, 1 op de 5 mensen die dit bericht in hun timeline zag, heeft doorgeklikt op de link die 538 heeft meegestuurd in het bericht. En dat binnen 10 uur nadat het bericht is geplaatst. Read More

Vier voorbeelden van hoe luchthavens social media inzetten

Posted by | Engagement @nl | No Comments

Dat luchtvaartmaatschappijen succesvol zijn in het gebruik van social media voor marketing campagnes en de klantenservice is bekend. Maar hoe zit dat met luchthavens? Hoe zetten zij social media in? In deze post bespreken we vier voorbeelden van luchthavens die aantonen dat zij steeds meer het communicatieve social media middelpunt worden voor verschillende doeleinden. Read More

Instagram: het visuele netwerk van de toekomst?

Posted by | Engagement @nl | No Comments

Instagram groeit snel en wordt een volwassen platform. De dochteronderneming van Facebook maakte recent bekend de grens van 200 miljoen actieve gebruikers te zijn gepasseerd. Instagram startte in oktober 2010 en groeide in het afgelopen jaar met 100 miljoen actieve gebruikers. In totaal zijn er nu meer dan 20 miljard afbeeldingen en video’s gepubliceerd via de sociale dienst. Instagram wordt dagelijks gebruikt door de velen merken, winkels en andere organisaties om de doelgroep te bereiken, online verkopen te realiseren en het aantal volgers te laten groeien. Met Instagram publiceer je een afbeelding of korte video die je kunt bewerken met één van de verschillende 20 filters. Opvallend is dat de meest gebruikte filter, geen filter is. Wat is Instagram nou eigenlijk? Een sociaal platform of een portfolio?  Read More

Bugaboo

Bugaboo: oprechte engagement met suikerspinnen en popcorn

Posted by | Engagement @nl | No Comments

Bugaboo wordt wel de Rolls Royce onder de kinderwagens genoemd. Van een kleine Nederlandse onderneming tot een wereldwijde speler. De ‘figurantenrol’ voor de Bugaboo in ‘Sex and the City’ zorgde voor de wereldwijde doorbraak. De kinderwagens zijn inmiddels niet meer weg te denken uit het internationale straatbeeld. Niet alleen op straat, maar ook op social media heeft Bugaboo een enorme groei doorgemaakt. Hoe heeft Bugaboo dit bereikt? Read More